петак, 16. децембар 2011.

Promocija i Reklamiranje Web Stranice

Razmišljao sam da napišem analizu još ponekog web hosting providera, ali sam se ipak odlučio da to ostavim za kasnije. Ova dva su sasvim dovoljna, a treba napisati ponešto i o drugim, jednako važnim stvarima.

Došli smo u fazu kada smo se odlučili koju vrstu stranice želimo raditi, odabrali web platformu na kojoj ćemo objavljivati sadržaj, odabrali web hosting. Pretpostavit ćemo da smo je već u određenoj mjeri popunili sa sadržajem, i sajt je sad u potpunosti spreman da prima posjetioce, a da bi došli do toga trebat će nam određeno reklamiranje web stranice.

U ovom postu ćemo ukratko pričati o promociji stranice, a o samoj tematici će biti mnogo govora i kasnije, jer je to jedan od osnovnih zadataka ove stranice. 

Pa da počnemo:

Prvi i najlakši način bi bilo plaćeno oglašavanje na već postojećim stranicama. To se može uraditi direktnim kontaktom sa webmasterima stranica na kojima se želimo reklamirati, ili to učiniti putem neke od mnogih marketinških kompanija koje su specijalizirane za internet marketing.

Oglašavanje može biti putem kupovine tekstualnih ili slikovnih linkova ( bannera ) na određeno vremensko razdoblje, ili CPM ( cost per thousand impressions ) oglašavanje gdje se oglasi u vidu bannera ne zakupljuju na neko vremensko razdoblje, već se plaća broj prikazivanja bannera i to po određenoj cijeni za 1000 prikazivanja bannera.

Cijene naravno, i u jednom i drugom slučaju ovise o popularnosti stranice na kojoj se reklamira, broju dnevnih posjetioca, Google Page Ranku ( bit će više riječi o ovome kasnije, ali hajde da to prevedemo kao određeni rank koji Google dodijeljuje stranici ovisno o njenoj kvaliteti, broju linkova koje vode prema njoj i sl ), mjestu na kome će link ili banner biti prikazan i sl.

Sad dolazimo do besplatne promocije stranice. Mnogo je načina na koji se može, bez investiranja, izreklamirati stranica i dovesti posjetioce na nju. U ovom postu ćemo uglavnom samo nabrojiti najbolje metode za promociju stranice, a detaljno ćemo o njima pisati kroz čitav rad na ovoj stranici :

- prijavite vaše stranice u web direktorije. Malo jeste nezgodno ako stranica nije na engleskom jeziku, ali ima dosta direktorija koji imaju i kategoriju "world wide web" na koju se mogu prijavljivati i stranice sa neengleskog govornog područja

- Napravite Google sitemap, tj. mapu vaše stranice koja pomaže Googleu pri indexiranju vaših stranica u svoj pretraživač, što je prvi cilj optimizacije za pretraživače ( SEO - search engine optimization )

- postirajte vaše linkove na social bookmarking stranicama kao što su Digg, Del.Icio.us, Furl i sl.

- Ako uređujete blog, pazite na to da redovito pingate servise kao što su Technorati ili Ice Rocket. Ping je obavještavanje takvih servisa o novom sadržaju vašeg bloga, nakon kojeg oni obavještavaju Google koji onda brže indexuje stranice vašeg sajta. Neke stranice su se specijalizirale u pinganju većeg proja tih servisa, što skraćuje vrijeme potrebno za obavljanje tog posla. Preporučam Pingoat i Pingomatic

- Učlanite se u online zajednice, grupe za diskusiju ili forume koji su relevantni sadržaju koji je zastupljen na vašoj stranici

- Komentirajte postove na tuđim blogovima, sa linkom prema vašoj stranici. Neka to budu relevantni i korisni komentari, a ne spam pukim ostavljanjem linkova, jer vam većina bloggera neće odobriti takve spam komentare

- Poklonite nešto vašim posjetiocima, besplatne stvari svi vole, i to će vam sigurno donijeti malo reklame od strane posjetilaca koji iskoriste ono što ste im poklonili. Može to biti neki ebook, video, bilo šte... većina od toga se može besplatno naći na netu, sa punim ravima distribucije, tako da vas neće ništa koštati

- Izradite profil na najpopularnijim social networking stranicama kao što su Myspace, Facebook, Friendster i dr.

- zamolite vaše prijatelje koji već imaju blogove ili web stranice da vas linkaju sa njih. Svaki link je bitan i za broj posjeta, i za SEO.

- iako je online marketing osnova za reklamiranje web stranica, ništa ne škodi koristiti i malo offline marketinga. stavite reklamu za vašu stranicu na vaše auto, vizit kartu, majicu i sl.

- omogućite vašim posjetiocima da se registriraju za email ili rss obavještenja o novostima na vašoj stranici

- iskušajte se u tzv. linkbaitingu. Napišite poneki post koji će izazvati određene kontraverze među vašim posjetiocima, i ponukati ih da postavljaju link prema tom postu na forumima i blogovima. Budite kreativni, ali ne pretjerujte

- učinite vašu stranicu korisnom. Pišite o stvarima koje interesuju vaše posjetioce, potrudite se da im ponudite odličan sadržaj, skupa sa odličnim servisom. Ovo je nešto bez čega nijedna od ovih prethodnih tehnika teško može polučiti uspjeh.

Нема коментара:

Постави коментар